شش قانون که یک مدیر فوتبال باید رعایت کند

شش قانون که یک مدیر فوتبال باید رعایت کند

شغل‌های مربوط به مدیریت‌های ورزشی به خصوص در ورزش فوتبال جذابیت‌ بسیاری دارد. در این مقاله نشریه کاپیتال با شش قانونی که در هنگام ورود به این صحنه به عنوان یک مدیر باید رعایت کنید به شما معرفی می‌شود.

به گزارش کرمان ساکر؛ مدیریت فوتبالی در بیشتر مواقع درآمیخته با احساسات است اما نشان دادن رفتار مناسب و حرفه‌ای در کنار زمین و ایجاد ترکیب تیم مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

امروزه باشگاه‌های بوندسلیگا شرکت‌های متوسط اقتصادی محسوب می‌شوند. این شرکت‌های متوسط امروزه حدود ۵۵‌هزار کارمند بطور مستقیم و یا غیر مستقیم به وسیله شرکت‌های تابعه ۳۶ باشگاه، در فوتبال حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. به همین دلیل نیاز روزافزون به پست‌های مدیریتی مانند: مدیریت بازرگانی، هیات رئیسه، سرپرست بازاریابی، مالی و ارتباطی افزایش می‌یابد.

در این رابطه مسولان باشگاهی از دانش حرفه‌ای دیگر بخش‌های اقتصادی کمک می‌گیرند و در فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند.

در ادامه با شیوه‌های ورود به جایگاه‌های نام برده، آشنا خواهید شد.

 

جست و جوی حرفه‌ای

سال‌هاست که در انتخاب بازیکنان و مربیان فوتبال از آژانس‌ها، وکلا و مشاورین ورزشی استفاده می‌شود. در حوزه‌های غیر ورزشی نیز جهت جست و جوی پست‌های مدیریتی از بکارگیری مشاورین مربوطه استفاده می‌شود. باشگاه‌های انگلیسی که بیشتر آنان در اختیار سهامدارن هستنند چنین روندی را روزمره تکرار می‌کنند.

 

به انتظار تماس تلفنی ننشینید

در بازار ورزشی نیز، افرادی که قصد دیده شدن و فعالیت در پست مورد نظر خود را دارند باید پیگیر باشند. به طور مثال، پیگیری از طریق ارائه پروفایل قوی در شبکه‌های اجتماعی و تماس مستقیم با مشاورین استخدام، می‌تواند مسمر ثمر باشد، در این گام انتخاب مشاوری متخصص مهم است. فردی که سالها در حوزه بازار ورزشی تجربه کسب‌کرده باشد و توان برقراری ارتباط با مسولان باشگاهی را دارا باشد نیز اهمیت دارد.

 

تجربه، واقع‌گرایی و شبکه‌ی مناسب

اغلب مدیرانی که در حوزه بازار ورزشی فعالیت ندارند با مدیران فعال در این بخش توانایی رغابت دارند، درنتیجه مدیر بازاریابی جدید الزاما نباید در باشگاه دیگری کار کرده باشد یا نماینده‌ای از اسپانسر اصلی باشد. استفاده از تجربیات این افراد، اطلاعات و داده‌های ارزشمندی را با خود به مدیریت ورزشی می‌آورد که در زمان های حساس و مخرب ضروری هستند. در نتیجه افرادی که تازه پا به عرصه مدیریت فوتبال می‌گذارند با خود چنین مذیت‌هایی را به همراه می‌آورند.

 

رازداری

فوتبال یک موضوع عمومی است که طرفداران و رسانه ها را همیشه به بحث وادار می‌کند. پس مخفی نگه داشتن و حفظ اطلاعات در گروهی کوچک بسیار مهم است.

 

پذیرش آموزش‌های تکمیلی

به عنوان یک تازه‌ورود، شما همیشه باید متوجه این باشید که تازه پا به عرصه فوتبال گذاشته‌اید، حتی اگر سال‌ها بیننده‌ی مسابقات فوتبال بوده‌اید. برای این شغل طرفدار بودن ملاک نیست. مدیری که از حوزه‌ی دیگری وارد حوزه‌ی فوتبال می‌‌شود باید در محیط فعالیت حرفه‌ای قرار گیرد و پذیرای دوره‌های آموزشی، مربیگری، ارزیابی و آموزش کارکنان خاص باشد تا برای پست جدید خود به عنوان یک مدیر آماده باشد.

 

برای خود وقت بگذارید

یک مدیر جدید نباید بلافاصله از خود سیگنال‌های اشتباهی مانند، بازسازی دفتر کار جدید و یا حضور مستمر در رسانه‌ها و مصاحبه‌های پی‌در‌پی داشته باشد به طوری که برای عموم و رسانه‌ها حاضر اما در داخل به چشم نخورد. او در ابتدا باید فرآیند‌های داخلی را بداند که چه کادری را استخدام کند، از چه منابعی اطلاعات بگیرد و بداند تا به حال چه اتفاقی رخ داده است و در اسرع وقت خطوط مثبت ایجاد کند. البته، در شرایط بحرانی باید راه حل هایی در کوتاه‌مدت ارائه شود. برای مثال، هانس یوآخیم واتسکه، به عنوان مدیر‌عامل جدید بروسیا دورتموند برای موفقیت فوری تیمش مجبور به تحقق تصمیمات فوری برای جلوگیری ازنابودی این تیم شد.

 

کسری امام صفاری

نظرات

نظر دهید