انتقال امتیاز به مس؛ بازارگرمی برای بهترین معامله!

شرکت مس جدی نیست اما...

انتقال امتیاز به مس؛ بازارگرمی برای بهترین معامله!

انتقال امتیاز هوادار به مس کرمان بیشتر از آنکه نزدیک به واقعیت باشد، استفاده از نام مس به عنوان یک باشگاه صنعتی برای انجام بهترین معامله است.

به گزارش کرمان ساکر، بعد از پایان بازی مس کرمان و هوادار تهران در هفته سی و سوم لیگ یک، شایعه‌ای مربوط به شکست عامدانه مس در مقابل هوادار برای هُل دادن این تیم به سوی لیگ برتر و سپس انتقال امتیاز تیم رضا عنایتی به کرمان مطرح شد. در حالی که نزدیکان به مس از اساس این شایعه را رد کردند و مدتی نیز تب خرید امتیاز هوادار در کرمان فروکش کرد، دیروز در رسانه‌های پایتخت خبری مبنی بر قطعی بودن جابجایی امتیاز هوادار به مس منتشر شد که بار دیگر شوری از بازگشت به لیگ برتر را در کرمان به راه انداخت.

تردیدی نیست که انتشار اینگونه اخبار، زمانی که بحثی جدی در کرمان مطرح نیست، کاملا برای هدفی خاص و برای منفعت عده‌ای خاص جریان می‌گیرد تا به نوعی کرمان نیز با شور خود به شرکت مس و اردشیر سعدمحمدی برای بازگشت به لیگ برتر فشار وارد کند تا شاید یک شوخی در این میان جدی گرفته شود و به یکباره تصویر سعدمحمدی در کنار عنایتی و توافق طرفین برای انتقال امتیاز به کرمان به صورت رسمی منتشر شود!

رضا عنایتی برای ورود با تیمش به لیگ برتر مشکلات مالی زیادی دارد و به نظر هم نمی‌رسد که بدون اسپانسر بتواند راهی برای آینده تیمش در لیگ 21 پیدا کند. در فوتبال ایران که درآمدزایی معنای خاصی ندارد و باشگاه‌های خصوصی نیز توانی برای مقابله با صنعتی‌ها ندارند و یکی یکی از هزینه و فعالیت در فوتبال دلسرد می‌شوند، طبیعی است که کسی برای حمایت از هوادار پیشقدم نشود و عنایتی نیز برای آینده‌ای نامعلوم در انتظار یک معجزه باشد؛ اما به نظر می‌رسد برخی واسطه‌ها یا به عبارت بهتر دلال‌ها که از فروش امتیاز چند ده میلیاردی هوادار به یک تیم صنعتی سود کلانی می‌برند، به دنبال خلق چنین معجزه‌ای باشند تا هم با یک جریان رسانه‌ای برای تیم هوادار مشتری پیدا کنند و هم قیمت را با استفاده از نام «مس» بالاتر ببرند!

در روزهای گذشته تلاش زیادی شد تا امتیاز هوادار به سایپا برسد اما سایپا به صورت رسمی اعلام کرد برنامه‌ای برای ماندن در لیگ برتر با خرید امتیاز هوادار ندارد و ترجیح می‌دهد برای ماندن در فوتبال ایران از راه بازگشت در لیگ یک عبور کند تا پروژه همان واسطه‌ها برای تحمیل این امتیاز با شکست مواجه شود و در این خصوص، گزینه بعدی باز هم مس کرمانی است که هنوز به دلیل برخی مشکلات نتوانسته مدیران جدیدش را به صورت رسمی معرفی کند و به دنبال انتخاب گزینه‌ای است که در لیگ یک هدایت تیم را به عهده داشته باشد.

پیشنهاد خرید امتیاز هوادار به مس غیرواقعی نیست و اتفاقا این پیشنهاد به مس داده شده اما مس برای خرید این امتیاز قدم بزرگی برنداشته تا فعلا همه چیز معلق باشد. برخی‌ها معتقدند که سعدمحمدی علاقه مند است برای مس کرمان بهترین تصمیم را بگیرد تا شاید ضررهایی که سال گذشته به مس بابت تصمیمات شخص خودش وارد شد، جبران شود و خرید امتیاز هوادار هیچ بعید نیست به شکلی ناگهانی از همین اخبار به حالت رسمی در بیاید. پیشنهاد به شرکت مس چندین بار ارائه شده و تردیدی وجود ندارد که خواست جدی شرکت مس می‌تواند به بازگشت مس کرمان به لیگ برتر منجر شود اما عده‌ای نیز در شرکت مس مخالف چنین تصمیمی هستند.

همچنین مانع دیگری که در راه انتقال امتیاز هوادار به مس قرار دارد، مصوبه 21 خرداد 96 هیات رییسه فدراسیون فوتبال است که فروش و انتقال امتیاز در لیگ برتر را ممنوع کرد و حتی تیمی نیز که می خواهد نام خود را در بازی های لیگ برتر تغییر دهد باید از هیات رییسه فدراسیون فوتبال تاییدیه بگیرد. همین مسائل باعث می‌شود آینده مس کرمان را همچنان در لیگ یک متصور باشیم اما سعدمحمدی قبلا هم تصمیمات ناگهانی و غافلگیرکننده‌ای از خود نشان داده و هیچ بعید نیست این انتقال به سرعت و در چشم بر هم زدنی، جنبه رسمی بگیرد.

نظرات

نظر دهید